Captain America: Civil War

Nu am vrut să citesc nicio recenzie despre filmul ăsta înainte de a-l vedea, pentru că nu voiam să știu mai multe decât ce se arăta în trailer și cumva am reușit să stau departe de spoilere. Singurul lucru pe care l-am văzut pe Facebook a fost faptul că Bucky vorbește română. Și, da, zice vreo două propoziții în română la un moment dat.
Trecând la filmul propriu zis, este vorba mai ales despre repercursiunile acțiunilor eroilor din utlimele câteva filme, modul în care oamenii îi văd și soluția la care se ajunge, dar cu care nu toți cei din Avengers sunt de acord. Lucrurile se înrăutățesc atunci când Bucky e suspectat de plantarea unei bombe care omoară mai mulți oameni, iar acum unii îl vor mort, dar Steve Rogers vrea în continuare să își protejeze prietenul.
Chiar mi-a plăcut filmul ăsta, nici nu am simțit când au trecut cele două ore și jumătate, nu m-am plictisit nicio secundă și cred că filmul a fost foarte bine echilibrat între momentele de acțiune și cele în care se discuta despre tratatul pe care nu toți voiau să îl semneze. Alt lucru care mi-a plăcut a fost că până la final știam exact care sunt argumentele fiecărei tabere și ambele mie mi s-au părut destu de bune, așa încât nu aș putea să aleg o tabără. Bine, nici nu am vrut să aleg una, toate personajele îmi plac, fiecare în felul lui. Într-un fel, aici fiecare a fost pe de o parte personaj pozitiv și pe de altă parte antagonist. Toate argumentele lor mi s-au părut solide și eu una nu aș ști să spun care soluție ar fi mai bună.
Și dacă tot ziceam mai devreme de momentele de acțiune, toate scenele de genul mi-au plăcut foarte mult, mai ales că mereu știam cine cu cine se luptă și cine e în avantaj. Țin să menționez asta pentru că în anumite filme la un moment dat nu se mai înțelege mai nimic în scenele de acțiune, nu mai știi cine în cine dă, ca să zic așa. Iar aici, unde sunt atât de multe personaje implicat în conflict, chiar mi-a fost teamă că se va ajunge într-o asemenea situație, dar din fericire nu a fost cazul. Iar fiecare personaj a avut cel puțin un moment a lui în film, niciunul nu a fost neglijat.
Iar partea din film în care cele două echipe se ciocnesc, așa cum se vedea și în traileri, mi s-a părut foarte bine construită, chiar aș putea zice că e una din părțile mele favorite din film. Alt lucru bun aici, din punctul meu de vedere, a fost modul în care s-a ajuns la confruntarea propriu-zisă. Nu s-a întâmplat prea repede și am avut timp să aflu exact de ce se luptau unii cu alții atunci.
Și să vorbim și despre cele două personaje noi care au apărut în acest film: Black Panther și Spider-man. Încep cu Black Panther, pentru că eu una nu știam nimic despre el înainte de a vedea filmul ăsta și cred că a fost introdus foarte bine, mai ales într-un film care avea în centru cu totul alte personaje. La final chiar pot spune că mi-a plăcut mult de el și aștept să văd ce se va întâmpla cu personajul în continuare. Și acum, Spider-man. El e clar eroul meu preferat, nimic nu îmi poate schimba părerea și m-am bucurat foarte mult când l-am văzut în al doilea trailer. Iar dintre toate versiunile pe care le-am văzut pe ecran al personajului, cred că cel din acest film este preferatul meu. Chiar mă gândeam în timp ce mergeam spre casă că actorul a fost bun și ca Peter Parker și ca Spider-man, iar mie mi-a plăcut foarte mult și de Andrew Garfield în acest rol. Văzându-l în acest film, mai ales în scena în care toți se luptau unii cu alții, mi-am amintit de ce îmi place atât de mult personajul ăsta, și cred că faptul că actorul are nouăsprezece ani a fost un lucru bun. El e nou la toată chestia cu super eroul, și e pus în situația de a fi față în față cu toți cei din Avengers, chiar m-au distrat reacțiile lui și comentariile pe care le făcea. Acum abia aștept să văd filmul lui solo, care cred că urmează să apară în 2017.
Cred că ăsta e de altfel primul film în care nu există neapărat un antagonist. Sigur, e un tip acolo care intră în rolul ăsta, dar e atât de puțin prezent încât e cu atât mai interesant ceea ce a reușit să facă. Totuși la final chiar mi-a fost milă de el, pentru că până la urmă motivația lui era asemănătoare cu cea a lui Black Panther, ceea ce a făcut ca totul să fie cu atât mai interesant, mai ales pus în perspectivă cu reacția lui Tony Stark de la final.
Ca o concluzie, recomand filmul mai ales dacă sunteți fani ai genului și abia aștept să văd ce se va întâmpla mai departe in the Marvel Cinematic Univers.

Comentarii