Biblioteca mea(2017)

Aveam de gând să scriu postarea asta încă din ianuarie, dar cumva nu am apucat. A fost și faptul cănu știam exact cum să o scriu. În trecut, pur și simplu scriam titlul și autorul fiecărei cărți, dar nu mai pot să fac asta, sunt prea multe și îmi piere răbdarea numai când mă gândesc. Și am tot încercat să găsesc alt mod de a o scrie, apoi s-au întâmplat alte chestii, și s-a făcut luna mai.
Dar cred că mi-am dat seama în sfârșit cum să scriu postarea asta. Iar lista completă cu toate cărțile se află aici, în caz că e cineva curios.

Acum, biblioteca mea arată așa. Nu apar și ultimele rafturi de jos pentru că acolo nu țin cărți, ci tot felul de alte chestii, nu e important. Nu cred că se vede, dar mai am două rafturi care sunt libere momentan, asta va deveni o problemă la un moment dat.
O să încep cu soldatul din dreapta, de sus în jos.
În general, am încercat să aranjez cărțile în funcție de format și înălțime, ceea ce nu mi-a ieșit în totalitate, pentru că vreau ca tot ce am de la un autor să fie pe același raft și nu toate sunt în aceeași ediție, dar pe raftul ăsta e ok. Am câteva cărți chicklit, nu prea citesc genul, și alte cărți, în principal pe care nu știam exact unde să le pun și erau același format. Ultimele două cărți din dreapta sunt de Musso, ceea ce mă sâcâie, pentru că restul sunt pe alt raft, dar nu am știut cum altfel să le aranjez în bibliotecă.
Ăsta cred că o să ajungă să fie raftul cărților scrise de Murakami până la urmă. Am aici și patru cărți de Agatha Christie, pentru că au încăput, dar altfel majoritatea sunt ale lui Murakami, pe care eu îl ador, e unul din autorii mei preferați. 
Și mai sunt aici câteva cărți din colecția de la Polirom, Mic dejul la Tiffany și O mie nouă sute optezi și patru pe care trebuie să o citesc și eu cândva curând. 
Iar gheișa stă aici pentru că eu cred că se potrivește, încă îmi place foarte mult, și cred că o am de peste trei ani.
Pe raftul ăsta sunt seria Temeriaire și A song of ice and fire. O să am o mică problemă atunci când voi mai face rost de cărți din seria scrisă de Naomi Novik, momentan le am pe primele cinci. Din câte știu seria e completă acum, și are nouă volume, deci la un moment dat va trebui să rearanjez cărțile astea.
Pe raftul ăsta am mai mult cărți SF. Și acum îmi au seama că toate sunt de la editura Nemira. Încerc să îmi extind orizonturile în ceea ce privește genul SF, pentru mine e hit or miss de cele mai multe ori, dar în ultimul timp am găsit cărți din gen care chiar mi-au plăcut. Arthur C. Clarke e un autor din care vreau să citesc mai multe, și Ready player one mi-a plăcut și abia aștept să citesc și Armada.  
Nu m-am gândit prea bine cu albumul foto aici... În spatele lui am un Furnica electrică de Philip K. Dick, Fundația de Isaac Asimov și  Last to fold de David Duffy. Apoi am toate cărțile lui Guillaume Musso care au apărut la noi, și am aflat că mai apare una la Bookfest. Obișnuia să fie printre autorii mei preferați, dar nu mai e. Totuși, vreau să îi mai dau o șansă, sper ca Central Park să nu mă dezamăgească. Mai sunt pe aici și cărți ale altori autori, de Andrew Nicoll sper să mai apară și la noi ceva, cred că mai are o carte care încă nu a fost tradusă. 
Și mai am aici seria Starters, care eu încă cred că e printre seriile bune de YA, și Marțianul, care mi-a plăcut foarte mult.
Știu că poza arată ciudat, mi-a fost lene să mă urc pe scaun ca să am o poză mai bună. Așa, am aici o adunătură de foarte multe tipuri de cărți. Cred că am cam toate formaturile posibile aici, sunt cărți pe care nu prea am știut unde să le pun.
Am volumele de la unu la șase a seriei scrisă de Tess Gerritsen, din care mai trebuie să citesc volumele trei și șase(știu că sună ciudat). Încă am cartea de limbă japoneză, am și varianta în română a American Gods, pe care nu am reușit să o citesc tradusă, și alte cărți din serii din care am citit câteva volume și la care am renunțat. Posibil totuși să încerc să citesc Numele vântului, dar în engleză, vom vedea. Dacă ați citit-o, vă rog să îmi lăsați și mie câteva păreri.
Raftul ăsta e în principal cu autori români, iar în stânga sunt și alte câteva cărți pe care le-am înghesuit aici, pentru că nu am răbdare să reorganizez iar tot ca să arate mai bine. Ajung și acolo.
Aici sunt mai ales cărți de la Tritonic și Crux Publishing, multe serii, nu toate complete, în sensul că încă nu au apărut toate volumele, dar vor fi completate în timp. Seria Alina Marinescu nu cred că va fi vreodată completă, pentru că ultimul volum l-am citit în engleză pe kindle și nu sunt genul care să simtă nevoia să aibă toate cărțile uneri serii în bibliotecă. 
Nu o să trec prin toate seriile pe care le am aici, ar dura prea mult și nu am răbdare.
Nici nu știu de unde să încep aici, sunt atât serii care mi-au plăcut foarte mult, cât și alte cărți care s-au potrivit ca dimensiune. Am două cărți de S.J. Watson, cărți ale căror acțiune se petrece sau are legătură cu Japonia, două cărți de Mo Yan, care e posibil să ajungă printre autorii preferați. Am toate cărțile traduse la noi ale lui Carlos Ruiz Zafon, le-am citit pe toate. Încă aștept să se traducă și volumul patru din seria Cimitirul cărților uitate, am văzut cartea și în Lisabona, și în Barcelona(în catalană și spaniolă) și sunt supărată că nu știu niciuna din limbile astea, ca să o pot citi.
Tot acolo am seria Cântul vrăjitoarelor și The lord of the rings, plus alte două cărți ale lui Tolkien din același univers. Sillmarilion de o carte genială!
Aici sunt majoritatea cărți de la Herg Benet, de unde nu prea am mai cumpărat cărți în ultimul timp. Mai am două cărți ale Laviniei Călina pe care nu le-am citit, din două serii care sunt on-going. Sunt curioasă mai ales în ceea ce privește seria Ultimul avanpost sunt curioasă cum va continua povestea. Și se pare că am și aici serii incomplete, pe care mă înndoiesc că le voi mai continua. O carte de Cristina Czeller, una de Paulo Coelho și antologia Secției 14. 
Alt raft de cărți pe care nu eram sigură unde să le pun. Jojo Moyes, cu cele două cărți din seria Me before you(cred că așa se numește), iar faptul că sunt ediții diferite mă scoate un pic din sărite, dar trecem peste. Am Spitalul Municipal pentru că mama a încercat să mă convingă să o citesc acum ceva ani, dar pe care nu am terminat-o pentru că volumul ei părea că mai are un pic și se destramă, așa că am cumpărat ambele volume, super ieftin, de pe libris. Am și singura carte de Stephen King pe care cred că o voi citi în viața asta, pentru că nu îmi place genul horror, iar după sunt câteva cărți cumpărate mai ales pentru preț, Eroul evurilor de Brandon Sanderson, pe care nu am reușir să o citesc în română, două prime volume din serii la care am renunțat, o carte de self help care nu a fost foarte helpful pentru mine și știu că nu se vede, dar ultima carte e Darul lui Jonas de Lois Lowry.
Astea sunt alte cărți care stau pe același raft pentru că au cam aceeași dimensiune. Nu am un mod foarte complicat de a aranja cărțile.
Am o carte de Coșbuc, pentru că îmi plac poeziile lui, iar cea de lângă nu mai știu exact de ce e acolo, dar mna. Nu am prea multe de zis aici, sunt cărți pe care nu știam unde să le pun la final, și au ajuns toate aici. Sunt doi autori aici care sunt și pe alte rafturi, dar așa e când edițiile sunt diferite. Dar nu sunt extrem de deranjată de asta, eu sunt genul pentru care dacă totul arată drăguț, sunt mulțumită.
Aici am avut intenția de a aduna cărțile istorice, dar sunt câteva care au ajuns aici pentru că vreau să folosesc cât de bine pot spațiul pe care îl mai am în bibliotecă.
The complete stories of Sherlock Holmes e aici mai ales din cauza dimensiunii, se potrivea oarecum. Are semn de carte pentru că am citit o parte din ea, dar e lungă și o să îmi ia ceva să o termin. O carte despre Sissi, și apoi mai ales cărți scrise de Jean des Cars. Îmi place atât de mult cum scrie, încât vreau să îi citesc toate cărțile, iar el scrie doar cărți istorice, din câte știu eu. Am și o carte de petru cel mare, De neînvins e aici pentru că prezintă totuși o parte a istoriei din punctul de vedere al unui personaj real care le-a trăit, iar The count of Monte Cristo și Kim sunt aici pentru că nu am știut unde altundeva să le pun.
Și am ajuns la final. În spate, am alte trei cărți ale lui Brandon Sanderson, pentru că îmi place mult cum scrie, cele două cărți scrise de Peter V. Brett din seria Demon. Nu le-am citit, dar sună ca ceva ce va fi exact pe gustul meu. După aceea am Greșeala fatală de Sophie Hannah, iar lângă e seria Regii blestemați, care e împrumutată, de aceea arată așa. E o ediție mai veche, fiecare carte conține cred două volume din serie. Chiar vreau să citesc seria.
Deasupra e un calendar cu citate pe care îl ador, și mai e kindle-ul meu, iar deasupra e American Gods de Neil Gaiman, pe care încă o citesc. Cum am zic, nu am reușit să o citesc în română, am renunțat pe la pagina 50, dar Sara tot vorbea de bine despre ea, așa că am decis să mi-o iau în engleză. Money well spent! Chiar îmi place, și sper să o termin până la finalul lunii.

Și cam asta a fost. Sper că a ieșit ok, chiar mi-am stors un pic creierul ca să mă hotărăsc ce să scriu în postarea asta, am adunat destul de multe cărți în ultimii trei ani. Oricum, sper că v-a plăcut!

Comentarii

  1. Ai o colecție foarte frumoasă, felicitări, să ai cât mai muuuulte de acum înainte și să ai parte de lecturi cât mai bune!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu